Wybór mebli biurowych: tajemnica dobrego fotela

Materiał sponsorowany  |   Styl życia  |   19 października 2020 07:24

Biurko i krzesło jako wyposażenie stanowiska pracy to najbardziej powszechne meble w każdej firmie. Niestety wraz z powszechnością nie zawsze idzie wiedza o tym, jak ogromny wpływ ich jakość, rodzaj, kształt a nawet wygląd ma na samego pracownika, jego zdrowotną kondycję i psychiczne nastawienie do pracy.

Dobry fotel, czyli jaki?

Jest kilka cech, które musi posiadać fotel biurowy, aby mógł być zaliczany do wygodnych i ergonomicznych mebli. Dzięki temu korzystanie z niego jest przyjemniejsze dla pracownika i może wpłynąć też na jego wydajność.

Tymi cechami są między innymi:
– regulacja wysokości siedziska i jego głębokości
– regulacja oparcia i kąta nachylenia
– możliwość zmiany ułożenia podłokietników
– mechanizm bujania fotela (fotel „podąża” za zmieniającą się pozycją ciała)
– mechanizm mobilny (kółka) do swobodnego przemieszczania fotela

Oprócz tego warto, aby krzesło również pod względem estetycznym i wizualnym pasowało do ogólnej aranżacji wnętrza, chociaż nie jest to bezwarunkowa cecha. Zdecydowanie jednak może oddziaływać na postrzeganie firmy przez klientów, zwłaszcza jeśli fotele i krzesła biurowe są eksponowane na przestrzeniach wspólnych, np. w otwartym biurze, sali obsługi klienta itp.

Wiele godzin w jednej pozycji

Specyfika pracy w biurze najczęściej wymaga spędzania mnóstwa czasu w jednej pozycji lub w pozycjach niewiele się od siebie różniących. Pochylone, zgarbione plecy, wygięta w dół szyja, zgięte w łokciach ręce zwykle bez żadnego podparcia i nogi opierające się (lub nie) na podłodze.

Ciało nie jest przyzwyczajone do takiej stagnacji, więc prędzej czy później zaczyna protestować, co objawia się bolesnymi dolegliwościami pleców, ramion i nóg. Tym nieprzyjemnościom można zapobiegać poprzez dobór odpowiednich mebli biurowych i ich właściwe ustawienie oraz regulację.

Wysokość blatu biura, rozmieszczenie monitorów, oświetlenie, zapewnienie przestrzeni na nogi to cechy, które można zmodyfikować w taki sposób, aby pracownik miał większy komfort pracy. Jednak najważniejszą zmianą wartą wprowadzenia jest zainwestowanie w biurowe fotele ergonomiczne.

Krzesła dla wygodny pracownika

To typ mebli biurowych dostępny w www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf o charakterze użytkowym, z których pracownik korzysta najczęściej i które tym samym mają największy wpływ na jego wygodę oraz jakość pracy. Ergonomia w fotelach biurowych oraz w krzesłach wyznaczana jest przede wszystkim przez możliwość ich dopasowania do konkretnej osoby.

Przestaje mieć znaczenie, czy pracownik jest niski, wysoki, dobrze zbudowany czy szczupły – fotel sam dostosowuje się do jego wzrostu, wagi a nawet pozycji podczas siedzenia.

Pracownik może też sam wyregulować poszczególne parametry, w tym tak ważną wysokość siedziska od podłogi (aby stopy swobodnie spoczywały na ziemi) oraz kąt nachylenia oparcia (by nie garbić się podczas pracy). Krzesła tego typu w większości modeli mają też dopasowany zagłówek, który pozwala na oparcie szyi i głowy w najbardziej optymalnej i zdrowej pozycji.

Dzięki temu nawet długie godziny spędzone w takich fotelach nie wpływają negatywnie na organizm i nie prowadzą do powstawania dolegliwości bólowych.

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . . .



Archiwa