Uwaga nadwaga, czyli zdrowy powrót do szkoły 

Materiał sponsorowany  |   Fakty,Styl życia  |   13 września 2021 05:00

Na samym początku warto poruszyć kwestię dlaczego liczba otyłych dzieci z roku na rok wzrasta. Okres pandemii w dużej mierze przyczynił się do wzrostu masy ciała wśród dzieci i dorosłych.

Częste lock downy i  kwarantanny podczas których byliśmy zobowiązani do przebywania w domach przełożyły się na odżywianie całych rodzin. Zbyt mała aktywność fizyczna, brak spotkań z rówieśnikami i nieświadome jedzenie przed ekranami telewizorów czy komputerów widzimy dziś na wadze.

Innymi czynnikami odpowiedzialnymi

Za wzrost otyłości u najmłodszych są w głównej mierze reklamy masowego przekazu np. typu  fast food, lodów, słodyczy, przekąsek słonych. Reklamują je osoby które są idolami dzieci przez co maja duży wpływ na wybory najmłodszych. Innym czynnikiem na żywienie jest wpływ rówieśników.

Ma większe znaczenie w okresie dojrzewania gdzie słabnie autorytet rodzica a liczy się przynależność do grupy.

Dziecięca otyłość może nieść  negatywne skutki w postaci wielu chorób takich jak nadciśnienie, insulinooporność, podwyższenie cholesterolu LDL i trójglicerydów, zwiększa się również ryzyko zachorowania na  cukrzycę typu 2 i astmy.

Dzieci z nadwagą mają częstsze problemy z koncentracją za czym idzie brak chęci do nauki i rozdrażnienie a nawet brak akceptacji samego siebie.

Podstawą profilaktyki

Nadwagi jest dobrze zbilansowana indywidualnie dostosowana dieta oraz regularnie wprowadzona aktywność fizyczna. Podpowiadamy jak wprowadzić niewielkie zmiany w życie dziecka, które mają duże znaczenie dla jego zdrowia, wyglądu i samopoczucia.

– wprowadź w jadłospis dziecka pięć posiłków dziennie w regularnych odstępach trzech godzin

– zadbaj o prawidłowe nawodnienie  jego organizmu – ok 1,5 litra wody dziennie

– wprowadź do jego diety produkty pełnoziarniste bogate w błonnik : pieczywo, kasze, makarony, dzięki temu dziecko będzie dłużej syte 

– nie kupuj napojów gazowanych, słonych przekąsek i słodyczy, aby nie kusiły dziecka

– na posiłki do szkoły wybieraj: owoce, jogurty, kanapki – pamiętaj aby wybór skonsultować z dzieckiem najlepiej jeśli samo wybierze np. warzywo do kanapki

– znajdźcie aktywność fizyczna którą polubicie wspólnie

Pamiętajmy, że dziecko jest podatne do naśladowania innych i dzieci które mają otyłych rodziców bardzo często też maja problemy z nadwagą a więc daj dziecku dobry przykład.

To  dorosły decyduje o tym co je dziecko

Zadbaj o nawyki żywieniowe od najmłodszych jego lat dlatego, niestety badania pokazują że w dużej mierze,  otyłe dziecko to otyły dorosły.

Od 13 września do  15 października

W naszej placówce trwa akcja ,,Uwaga nadwaga” podczas której przeprowadzamy bezpłatne konsultacje dla dzieci. Podczas wizyty przeprowadzimy analizę składu ciała dziecka, omówimy wyniki, udzielimy porad żywieniowych  oraz otrzymasz od nas przepisy na zdrowsze przekąski na drugie śniadanie do szkoły. 

Zadbaj już dziś o swoje dziecko

Umów się na bezpłatną konsultację w Naturhouse Oświęcim – telefonicznie pod numerem telefonu 510 163 844, stacjonarnie: Oświęcim ul. Sienkiewicza 9 lub rezerwuj wizytę on line rezerwacje.naturhouse-polska.pl

Centrum Dietetyczne Naturhouse – Oświęcim
ul. Sienkiewicza 9 (nowa lokalizacja)
Tel: 510 163 844
oswiecim.sienkiewicza@naturhouse-polska.com

Facebook.com/naturhouse.oswiecim

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ

Godziny otwarcia:
Poniedziałek: 9:00 – 19:00
Wtorek: 7:00 – 17:00
Środa: 9:00 – 19:00
Czwartek: 0:00 – 19:00
Piątek: 7:00 – 17:00

 

 

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Ankiety

Gdzie spędzisz "Andrzejki"?

Zobacz wyniki

Ładowanie ... Ładowanie ...
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . . .