Promocja firmy na Facebooku – co warto wiedzieć?

Materiał sponsorowany  |   Styl życia  |   15 kwietnia 2020 11:27

Współcześnie rola social mediów w dotarciu do grupy potencjalnych klientów jest nie do przeceniania. Mimo szybkim wzrostom popularności Instagrama i TikToka, w Polsce najpopularniejszym spośród wszystkich social mediów wciąż pozostaje Facebook.

Z tego względu każda firma powinna rozważyć działania marketingowe na tym portalu. W jaki sposób należy rozpocząć promocję? Od czego należy zacząć?

Treść, która przyciąga

Facebook to miejsce dajce możliwość zarówno organicznej, jak i płatnej promocji prowadzonej działalności gospodarczej. Niezależnie od tego, na którą formę promowania byśmy się nie zdecydowali musimy zadbać, aby nasz fanpage oferował wysokiej jakości, merytoryczne treści. Należy pamiętać, że Facebook ocenia aktywność użytkowników, co ma bezpośredni wpływ na popularność prowadzonego przez nas fanpage.

Z tego powodu prowadzony fanpage musi zagwarantować treść, która sprawi, że użytkownicy nie tylko odwiedzą stronę, ale również postanowią na niej pozostać. Oferowane wpisy muszą być ciekawe, angażować, odnosić się do tych samych wartości co grupa docelowa oraz zachęcać do wchodzenia w interakcje. Polubienia, komentarze, czy też udostępnienia to czynności, do których powinny nakładać publikowane wpisy.

Oznacza to, że prowadzący stronę musi reagować na zmiany, śledzić bieżące wydarzenia związane z promowaną działalnością. Innymi słowy fanpage musi być żywy.

Zaufanie i autorytet do klucz do promocji strony

Należy być szczerym i podkreślić, że działania związane z promocją na Facebooku są nie tylko czasochłonne, ale również mogą nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Jeżeli chcemy zwiększyć swoją szansę na sukces oraz zaoszczędzić to, co najważniejsze (czas i pieniądze), sprawdźmy co może zaoferować agencja marketingowa, która jest źródłem młodych i aktywnych specjalistów z zakresu promocji w social mediach, którzy mogą stworzyć fundament pod nasz sukces.

Jeżeli postanowimy budować autorytet we własnym zakresie oprócz publikowania merytorycznych treści nie możemy zapominać o aktywności w grupach. Miejscach zrzeszających osoby potencjalnie zainteresowane zarówno naszą fachową wiedzą, jak oferowanymi przez firmę produktami, usługami. Musimy pamiętać, że grupy nie mogą służyć do bezpośredniej promocji naszej strony. Wpisy mają zachęcać do odwiedzenia fanpage’a ze względu na ich wartość.

Paleta możliwości – o czym nie zapominać?

Istnieje wiele sposobów na wypromowanie fanpage na Facebooku. Wartościowa treść, autorytet wśród odbiorców, czy też duża aktywność fanpage’a to tylko poniektóre elementy, o których nie wolno zapominać. W rzeczywistości Facebook to skomplikowane środowisko, którego sposób funkcjonowania w stopniu zaawansowanym poznać może jedynie agencja social media.

Promocje płatne wymagają sprawnego poruszania się po managerze reklam. Umiejętność optymalizacji i testowania reklam to również niełatwe zadanie, wymagające szerokiej wiedzy. Dobrym sposobem na szybką promocję oprócz działań organicznych i kampanii płatnych może być współpraca z influencerami. Dlaczego?

Dobrze dobrany influencer to osoba, która nie tylko zajmie się naszą kampanią reklamową, ale również pomoże nam w zdobyciu zaufania wśród nowych potencjalnych klientów. Influencer przekierowując ruch własnych odbiorców na naszą stronę sprawia, że odwiedzające osoby z założenia uznają nas za profesjonalistów, czy też osoby godne zaufania. Naszym zadaniem będzie, aby poprzez aktywność i wysokiej jakości treść zdołać zatrzymać część przekierowanego do nas ruchu.

 

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . . .



Archiwa