Calvaria Mystica. Dzisiaj wernisaż wystawy – FOTO

Jola Wodniak  |   Kultura i rozrywka  |   5 sierpnia 2022 11:16
Udostępnij

Do 22 sierpnia w galerii Tyle światów Oświęcimskiego Centrum Kultury można zwiedzać wystawę fotografii Artura Brockiego – Calvaria Mystica. 

Dzisiaj, w piątek 5 sierpnia o godzinie 18 odbędzie się wernisaż wystawy. Wstęp jest bezpłatny.

 

Fot. Artur Brocki

 

Artur Brocki  

Jest członkiem Stowarzyszenia Myślenickiej Grypy Fotograficznej mgFoto oraz Stowarzyszenia Fotograficznego „Przeciw Nicości”.

Specjalizuje się w fotografii sakralnej i religijnej. Głównym motywem fotograficznym są dla niego pątnicy, zanikający folklor i ludowa religijność, emocje i obyczajowość pielgrzymów i uczestników wydarzeń religijnych, takich jak kalwaryjskie Misteria Męki Pańskiej czy prawosławne Przemienienie w Garbarce. Najczęściej fotografuje Kalwarię Zebrzydowską, Lanckoronę i jej okolice.

 

Fot. Artur Brocki

Prócz tego w jego kadrach odnajdujemy obiekty architektoniczne, miejsca pamięci, przydrożne kapliczki i cmentarze. Jego prace zostały w ostatnich latach dostrzeżone przez profesjonalnych fotografów i docenione w kilku konkursach. Ma za sobą autorskie wystawy: „Ocalić od zapomnienia| (2019 – Lanckorona), „Calvaria Mystica” (2021 – Kalwaria Zebrzydowska, Zator, Warszawa, Kraków, Rzeszów, Sucha Beskidzka, Wadowice, Oświęcim, wystawa będzie jeszcze prezentowana w Zebrzydowicach, Zawoi, Myślenicach, Leżajsku i w Kalwarii Zebrzydowskiej), „Lanckorona. Studium nocy” (2022 – Kraków, Oświęcim, Myślenice, wystawa będzie jeszcze prezentowana w Lublinie, Suchej Beskidzkiej, Wadowicach, Stryszowie), „Ecce Homo. Misterium Kalwaryjskie” (2022 – Gliwice), „Udręka i ekstaza” (2022 – Lanckorona), kilka wystaw zbiorowych.

Pracuje nad kolejnymi projektami fotograficznymi, m.in. nad albumem na temat misteriów. Swoje fotograficzne obserwacje publikuje regularnie w mediach społecznościowych.

Więcej na stronie autorskiej fotografa – arturbrocki.com

 

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .