Zdrowa pizza – dla osób pilnujących kalorii

Materiał sponsorowany  |   Kulinaria  |   30 grudnia 2019 11:31

Pizza to jedno z najpopularniejszych dań na świecie, niemal na każdym kontynencie ma swoich miłośników. Dobrze przygotowana margherita, a może wegetariańska, marinara z owocami morza czy oryginalna calzone?

Wszystkie są pyszne, ale niestety mają sporo kalorii i nie są polecane osobom dbającym o linię. Jak przygotować zdrową pizzę?

Ulubione pizze Polaków

Pizzę można zamówić z najróżniejszymi dodatkami – do wyboru w każdej pizzerii jest wiele klasycznych połączeń, ale też możliwość skomponowania własnych placków czy zamówienia pół na pół. Polacy preferują głównie klasyczne zestawienia – jak między innymi bardzo popularna capricciosa, czyli pizza z szynką i pieczarkami. Również tradycyjna margherita z mozzarellą di bufalą, świeżymi pomidorami i bazylią ma grono miłośników. Co ciekawe, wśród faworytów jest też wyrazista pizza z pepperoni lub salami.

Pizza – kaloryczna przekąska?

Niestety pizze, nawet te z niewielką liczbą dodatków, nie sprzyjają odchudzaniu. Jeśli chcesz zrzucić nieco zbędnych kilogramów i nie przybrać na wadze, na jakiś czas lepiej zapomnieć o niej, ew. pozwalać sobie na nią jedynie sporadycznie. Warto wybrać się raz w miesiącu na dobrą pizzę, na przykład do pizzerii Dominium w Warszawie, przy Krakowskim Przedmieściu 16/18.

W domu z kolei warto przyrządzać pizzę samodzielnie – unikaj mrożonek, gdyż nie mają one wartościowych składników. Możesz jednak nauczyć się przygotowywać fit pizzę – receptura wymaga oczywiście zmian, ale smakowity placek na pewno będzie Ci smakował. Starannie dobieraj składniki – stawiaj na oryginalne produkty wysokiej jakości – a także wyrabiaj naprawdę cienkie ciasto. Na redukcji nie musisz całkowicie rezygnować z ulubionych potraw.

Przyrządzanie ciasta na pizzę w stylu fit

Klasyczne ciasto na pizzę przygotowuje się z mąki pszennej, to baza dobrego ciasta drożdżowego. Wiesz, że ma ona w 100 gramach aż 370 kalorii? Lepiej zastąpić ją inną – na przykład graham, orkiszową albo razową, gdyż są dużo zdrowsze i zawierają cenne składniki odżywcze i sporą dawkę błonnika, który dobroczynnie wpływa na układ trawienny. Jeśli w dodatku nie jadasz glutenu, tym bardziej musisz przygotowywać ciasto na pizzę z innej „mąki”, na przykład jaglanej, kukurydzianej, gryczanej, z ciecierzycy itd.

Możliwości jest wiele, warto poeksperymentować, aby znaleźć swój ulubiony smak. Za każdym razem można sięgać po inny rodzaj mąki, dopasowywać je do dodatków i zaskakiwać znajomych nowymi pysznościami – takiej pizzy nie zjesz nawet w dobrej pizzerii w Warszawie, Krakowie czy… Neapolu albo Rzymie.

Odchudzony sos pomidorowy

Czas przygotować także sos pomidorowy – nie sięgaj po gotowe sosy ani tym bardziej po keczup. Nie są ani zdrowe, ani nie przypominają klasycznego dodatku. Szybko i łatwo możesz zrobić sos samodzielnie – potrzebujesz jedynie świeżych pomidorów, czosnku, oliwy z oliwek i sporej ilości ziół jak bazylia i oregano. Dopraw go pieprzem, a soli użyj jak najmniej – łatwo uzyskasz najlepszy dodatek do ulubionej i zdrowszej pizzy.

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . . .


Polecamy na FB
Facebook Pagelike Widget


Archiwa