Hejt, oszustwa, przemoc. Policja edukuje młodzież o Internecie

Jola Wodniak  |   Edukacja,Fakty,Na sygnale  |   12 lutego 2025 15:43
Udostępnij

Policjanci spotkali się z uczniami, by przestrzec przed zagrożeniami w sieci. Tematem były cyberprzemoc, hejt i bezpieczeństwo online.

Wczoraj, 11 lutego, w ramach obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu odwiedzili uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 oraz Powiatowego Zespołu Nr 2 Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego i Technicznych. Policjantka z Zespołu ds. Nieletnich i Patologii wraz z dzielnicowymi omówili zagrożenia czyhające na młodzież w świecie wirtualnym.

„Na początku spotkania uczniowie obejrzeli filmy profilaktyczne, które obrazowały skutki hejtu internetowego i jego wpływ na psychikę młodych ludzi” – tłumaczy aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu. 

Po projekcji policjanci przypomnieli, że sieć to nie tylko źródło wiedzy i komunikacji, ale również miejsce, gdzie można paść ofiarą oszustwa, nękania lub cyberprzemocy.

Funkcjonariusze podali konkretne przykłady sytuacji, w których nieostrożność w publikowaniu treści doprowadziła do poważnych konsekwencji. Uczyli, jak rozsądnie korzystać z portali społecznościowych, co można tam zamieszczać, a czego lepiej unikać. 

„Mundurowi zwrócili uwagę na zagrożenia wynikające z kontaktów z nieznajomymi oraz przypomnieli, że w internecie łatwo można zostać oszukanym” – wyjaśnia rzeczniczka KPP.

Omówiono również odpowiedzialność prawną nieletnich za czyny takie jak znęcanie, publikowanie czyjegoś wizerunku bez zgody czy przesyłanie nieodpowiednich treści. Policjanci apelowali, aby zdobytą wiedzę przekazać rodzinie i znajomym – im więcej osób będzie świadomych zagrożeń, tym łatwiej je unikać.

Na zakończenie spotkania funkcjonariusze życzyli uczniom, by Dzień Bezpiecznego Internetu trwał przez cały rok, a zdobyte informacje pomogły im unikać zagrożeń w sieci.

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .