Dzień bezpiecznego internetu w osieckiej Dwójce – FOTO

Redakcja eFO  |   Edukacja  |   5 lutego 2024 11:51
Udostępnij

Policjantki z oświęcimskiej komendy policji przeprowadziły aktywne zajęcia z bezpieczeństwa internetowego w Szkole Podstawowej nr 2 w Osieku. 

Policjanci powiatu oświęcimskiego realizują działania profilaktyczne wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W ramach tych działań, policjantki z oświęcimskiej komendy policji odwiedziły Szkołę Podstawową numer 2 w Osieku, skupiając się na tematyce bezpiecznego korzystania z Internetu.

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji multimedialnej i filmu profilaktycznego przygotowanych przez nauczycieli SP nr 2. 

„Materiały poruszały istotne kwestie związane z hejtem internetowym i jego wpływem na zdrowie psychiczne młodzieży. Policjantki podkreśliły, że Internet to narzędzie do pracy, nauki i komunikacji, ale jednocześnie miejsce, gdzie można stać się ofiarą przemocy czy cyberprzestępstw” – relacjonuje spotkanie aspirant sztabowa Małgorzata Jurecka, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji (KPP) w Oświęcimiu.

W trakcie spotkania funkcjonariuszki przedstawiły zasady bezpiecznego korzystania z portali społecznościowych oraz podały praktyczne wskazówki, co można publikować, a czego lepiej unikać ze względów bezpieczeństwa. Przypomniały również o konsekwencjach prawnych dla nieletnich sprawców przestępstw internetowych.

Policjantki nie zapomniały również o temacie bezpieczeństwa podczas ferii zimowych. Wskazały na ważność dzielenia się zdobytą wiedzą z rodziną i znajomymi, aby jak największa liczba osób była świadoma zagrożeń oraz wiedziała, jak reagować i gdzie szukać pomocy.

„Zakończenie spotkania było momentem wręczenia policjantkom dyplomów z podziękowaniami ze strony szkoły. Funkcjonariuszki życzyły uczniom udanych i bezpiecznych ferii, a także podkreśliły, że Dzień Bezpiecznego Internetu powinien być przypomnieniem o zdrowym korzystaniu z sieci przez cały rok” – dodaje rzeczniczka.

 

 

Najnowsze realizacje wideo

.
Kalendarium
Reklama
. . . . . . . . . . . . . . .