polecamy
Oświęcimskie Wieści z ratusza – FILM
Biorą udział w projekcie „Niekoniecznie inni” w ramach olimpiady „Zwolnieni z teorii”, który nie tylko ma dostarczyć doświadczenia i wiedzy młodzieży, ale także prowadzić walkę z błędnymi przekonaniami, stereotypami i wyśmiewaniem.
„Celem inicjatywy jest pokazanie społeczeństwu, że osoby z autyzmem nie są istotami obcymi, lecz jednostkami o unikalnych doświadczeniach” – informuje Ewa Szymlak, nauczycielka w Powiatowym Zespole nr 4 Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Oświęcimiu.
Julia Fryda, Klaudia Bies, Kornelia Korbel i Wiktoria Frączek z 2 klasy technikum reklamy zaangażowały się w działania edukacyjne i społeczne, wykorzystując media społecznościowe do publikowania informacyjnych postów na temat spektrum autyzmu.
Wyświetl ten post na Instagramie Post udostępniony przez Niekoniecznie Inni (@niekoniecznie_inni)
Post udostępniony przez Niekoniecznie Inni (@niekoniecznie_inni)
„Uczestnikami będą uczniowie naszej szkoły oraz kilku szkół podstawowych. Podczas spotkań skupimy się na dwóch głównych częściach – teoretycznej i sensorycznej. W pierwszej fazie uczestnicy dowiedzą się, czym jest spektrum autyzmu, jak się objawia i jak naprawdę wygląda życie autystycznych jednostek” – wyjaśniają uczennice Powiatowego Zespołu nr 4 Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Oświęcimiu.
Druga część warsztatów skupi się na sensoryce, w ramach której uczennice PZ nr 4 planują różnorodne zabawy. Dziewczęta mają w planie przeprowadzenie 2-3 zabaw sensorycznych na grupę, z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku i produktów spożywczych.
„Celem jest dostarczenie różnorodnych bodźców sensorycznych, które wspomagają rozwój zmysłów” – tłumaczą uczennice oświęcimskiego Ekonomika.
Działania projektu „Zwolnieni z Teorii” mają nie tylko ułatwić zrozumienia życia osób w spektrum autyzmu, ale również rozwijanie empatii i tolerancji w społeczeństwie. Poprzez zaangażowanie w projekt, uczestnicy zdobędą międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami, co stanowi dodatkowy atut ich edukacyjnej ścieżki.
„Nasze uczennice, poprzez aktywne działania edukacyjne, dają społeczeństwu szansę zrozumienia i akceptacji różnorodności, jednocześnie inspirując innych do podejmowania podobnych inicjatyw” – podsumowuje Ewa Szymlak.