Eksperci ds. obsługi klienta poszukiwani

2 Materiał sponsorowany  |   Fakty  |   8 września 2015

Specjaliści handlu sprzedaży i obsługi klienta to najbardziej poszukiwane grupy pracowników w całej Polsce. Również w Oświęcimiu większość ofert pracy zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl skierowana jest do ekspertów z tych sektorów. Czy jest to jednak praca dla każdego?

Eksperci ds. pracy z klientem poszukiwani są w całym kraju. Jak wynika z raportu Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów”, w ostatnim kwartale najwięcej ofert pracy publikowanych w serwisie kierowano do specjalistów handlu i sprzedaży. Na kolejnych miejscach uplasowali się specjaliści ds. obsługi klienta, specjaliści ds. finansów oraz specjaliści ds. IT.

Eksperci handlu i obsługi klienta pracę znajdą również w Oświęcimiu. Jakie cechy powinni posiadać, aby już na pierwszej rozmowie o pracę, przekonać do siebie przyszłego pracodawcę?

Praca nie dla każdego

Wbrew pozorom sprzedawca, opiekun klienta czy doradca handlowy to nie zawody dla każdego! Jak mało gdzie przydadzą się w nich tzw. miękkie cechy charakteru.

Pracując z klientem, jak mało w którym zawodzie, ważne są tzw. kompetencje miękkie:

– Komunikatywność

Nie należy mylić jej z gadatliwością. Osoba pracująca z klientem musi bowiem wiedzieć jak porozumieć się z każdym – zarówno otwartym gadułą, jak i milczącym sceptykiem. Kluczem do sukcesu w tym zawodzie jest znalezienie nici porozumienia i kodu dostępu do każdej osoby, która stanie na naszej zawodowej drodze.

– Zdolność rozwiązywania konfliktów

Klienci mają to do siebie, że lubią się żalić na proponowane im usługi. Dlatego pracując z nimi bardzo cenna jest umiejętność rozstrzygania sytuacji trudnych, radzenia sobie z (nie zawsze konstruktywną) krytyką i zdolność załagodzenia nawet najbardziej zapalnych sytuacji zawodowych.

– Nastawienie na klienta

Bardzo ważna jest umiejętność odczytania oczekiwań klienta i budowanie z nim dobrych, długofalowych relacji. Przez pracodawców ceniony jest również swoisty rodzaj empatii i umiejętność osobistego zaangażowania się w problemy klienta. Bardzo ważna jest również znajomość standardów obsługi i dbałość o wysoką jakość sprzedaży, umiejętność tworzenia atmosfery profesjonalizmu i kreowania przyjaznego klimatu sprzyjającego dobrej komunikacji, a w końcu (choć nie jest to najmniej ważna kompetencja) umiejętność radzenia sobie z trudnymi klientami i panowania nad własnymi emocjami w kontakcie z nimi.

– Nastawienie na cele

Sprzedaż jak żadna inna specjalizacja nie pozwala na tak łatwe i szybkie stawianie celów pracownikom i ich weryfikację. Będąc sprzedawcą, opiekunem klienta czy przedstawicielem handlowym należy umieć pracować w oparciu o te cele i umieć zarządzać swoją pracą pod ich kątem.

Niezależnie od tego, czy chcesz być ekspertem w dziedzinie obsługi klienta, czy szukasz innych wyzwań zawodowych pamiętaj, że wszystkie aktualne oferty pracy w Oświęcimiu i okolicach znajdziesz w serwisie Pracuj.pl.

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Kalendarium
. .
. .
.
Archiwa