5 sposobów na piękną sylwetkę przed urlopem

0 Materiał partnerski  |   Styl życia  |   16 lipca 2017

Sezon wakacyjny trwa w najlepsze, a Ty nadal nie jesteś gotowa na swoje wakacje marzeń? Spokojnie mamy dla Ciebie kilka przydatnych porad, które pozwolą Ci poprawić wygląd swojej sylwetki w nawet dwa tygodnie. Zacznij już dziś.

Ile szklanek wody powinno się pić dziennie?

Woda to jeden z najlepszych sprzymierzeńców naszego ciała. Szczególnie latem należy zwrócić uwagę na odpowiednie nawodnienie organizmu. W zależności od potrzeb powinniśmy pić od 6 do nawet 10 szklanek wody dziennie. Pamiętajmy, że w tym czasie należy też uzupełniać substancję odżywcze i minerały. Woda, szczególnie źródlana może sprzyjać wypłukiwaniu tych ważnych mikroelementów z naszego organizmu. Do tych średnio ośmiu szklanek nie wliczamy tylko wody, ale również kawę, herbatę, świeżo wyciskane soki owocowe itp. Zdecydowanie unikajmy jednak picia słodzonych napojów, nie przynoszą one żadnych korzyści naszemu organizmowi.

Które warzywa i owoce odchudzają?

Warzywa i owoce są idealnym źródłem niemal wszystkich witamin i substancji odżywczych. W sezonie letnim gdy mamy do nich największy dostęp i są zdecydowanie najlepsze, warto po nie sięgać jeszcze częściej. Co ciekawe, niektóre z nich pomagają spalać tłuszcz. Mowa tu o cytrusach (szczególnie różowych grejpfrutach), anansie, kiwi, mango, truskawkach czy czerwonej porzeczce. Należy również jeść sporo sezonowych warzyw takich jak pomidory, papryka, kalafior, zielone ogórki czy cukinia. Jeśli zależy nam zgubieniu paru kilogramów unikajmy bananów, ziemniaków, batatów i awokado.

Czy słodycze tuczą?

Często szczególnie latem ciężko nam sobie odmówić zimnych deserów, lodów, ciast, gofrów i mrożonych słodkich napojów. Niestety takie przekąski zdecydowanie nie sprzyjają zgrabnej sylwetce. Takie przysmaki wędrują wprost do oponek i boczków. Warto zastąpić je zdrowszą wersją. Np. zamiast lodów, możemy zrobić przepyszne domowe owocowe sorbety bez dodatku cukru, lodowe shake zastąpić zdrowymi smoothies, a kaloryczne gofry owsianymi placuszkami, które z dodatkiem jogurtu i owoców będą smakować podobnie do naszego ulubionego nadmorskiego specjału.

Co to są węglowodany proste?

Walcząc o szczupłą sylwetkę dobrze jest zrezygnować ze spożywania dużej ilości węglowodanów prostych. Czym one są? Przede wszystkim to: białe pieczywo (bułki, drożdżówki, pszenny chleb itp), jasny makaron, ryż oraz biały rafinowany cukier oraz wszystkie wyroby cukiernicze, w których można go znaleźć. Czyli ciastach, ciasteczkach, batonikach, czekoladach, cukierkach itp. Nasz organizm uwielbia tego typu posiłki ponieważ są szybkostrawne i dostarczają natychmiastowej energii. Niestety cukier nie wpływa dobrze na nasze zdrowie, dlatego należy go bezwzględnie unikać.

Ile ćwiczyć dziennie?

Przy każdym procesie odchudzania bardzo ważna jest aktywność fizyczna. Często brakuje nam czasu na regularne wizyty na siłowni czy ćwiczenia w domu. Co ciekawe nawet 30-40 min dziennie potrafi być zbawienne dla naszego organizmu. Dlatego gdy pogoda sprzyja warto przesiadać się z samochodów na rowery lub zdecydować się na dłuższe spacery. Również w trakcie letniego wypoczynku zawsze warto spędzać czas aktywnie na przykład pływając, grając w gry zespołowe (siatkówka, koszykówka, piłka nożna) czy po prostu chodząc.

Więcej porad na temat odchudzania, diety i aktywności fizycznej znajdziecie na GubimyKilogramy.pl.

Komentarze

Zostaw komentarz


Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu, wpisu, obiektu. Informujemy, że oprogramowanie rejestruje dane osoby komentującej (IP, czas), które na wniosek prokuratury, sądu lub policji mogą zostać przekazane celem ścigania sprawców czynów sprzecznych z prawem.

Więcej informacji w regulaminie komentarzy.

Kalendarium
. .
. . .
.
Archiwa